.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معدن‌داران شن و ماسه استاندارد مازندران در خطر تعطیلی

رئیس کمیته تخصصی شن و ماسه انجمن معدن مازندران گفت: خطر تعطیلی و ورشکستگی معدن‌داران شن و ماسه استاندارد را به‌دلیل کاهش فروش نسبت به معادن غیراستاندارد، تهدید می‌کند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن صنعت و معدن مازندران، عبدالرضا سرمستی اظهار کرد: خطر تعطیلی و ورشکستگی معدن‌داران شن و ماسه استاندارد را به‌دلیل کاهش فروش نسبت به معادن غیراستاندارد که عمده واحدهای این بخش معدنی را شامل می‌شوند به‌ شدت تهدید می‌کند و این امر سبب شده که کارخانجات شن و ماسه استاندارد مجبور شوند به سمت و سوی تولید غیر استاندارد که هزینه و وقت کمتری می‌برد گام بردارند.

وی افزود: به‌دلیل عدم رغبت و توجه لازم و کافی حتی پیمانکاران سازمان‌های دولتی، مجری و ناظر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی در خرید و به‌کارگیری مصالح استاندارد این واحدها عملاً وادار شدند چنین روندی را دنبال کنند.

سرمستی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استاندارد با پذیرش هزینه بیشتر در تولید و سیر مراحل مختلف اخذ گواهی استاندارد به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مقاوم‌سازی ساخت‌وسازها، کمک به ایجاد فرهنگ استفاده از مصالح استاندارد و ارتقا عمر مفید ساختمان‌ها و بناها اقدام به دریافت علامت استاندارد کردند.

وی ادامه داد: تولید مصالح استاندارد، مستلزم صرف هزینه بیشتری بوده، چرا که با اصلاح سیستم‌ها و ماشین‌آلات خط تولید و فرآیند تولید همراه بوده و در مبحث دانه‌بندی باید از الک‌های ریزتر استفاده کرد تا رنج دانه‌بندی تغییر کند که در نتیجه پیاده‌سازی این فرآیند سبب کاهش حجم تولید و در نهایت افزایش قیمت تمام‌شده می‌شود.

رئیس کمیته تخصصی شن و ماسه مازندران گفت: عدم بهره‌گیری از مصالح استاندارد سبب هدر رفت و اتلاف منابع، افزایش هزینه‌ها، غیر مقاوم شدن و افت عمر مفید طرح‌ها و بناها، عدم تمایل واحدهای غیر استاندارد به استانداردسازی محصولات تولیدی می‌شود./*350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.